« Powrót do aktualności

Za co płacisz agentowi nieruchomości? Na przykładzie: sprzedam przytulny domek

Zastanawiasz się za co płacisz agentowi?  Skuteczna sprzedaż nieruchomości to efekt, który poprzedzony jest dużą ilością czynności wymagających  specjalistycznej wiedzy oraz poniesienia kosztów finansowych. Na przykładzie praktycznym pt.: sprzedam przytulny domek przekonasz się, że  nasza usługa może okazać się nieoceniona.

Przedmiot sprzedaży

Przedmiotem sprzedaży był wybudowany w 1980 roku dom o  powierzchni około 100 m2, znajdujący się na niewielkiej działce w bliskiej okolicy Bełchatowa. Ze względów zawodowych obecna właścicielka chciała szybko sprzedać nieruchomość i zakupić mieszkanie w miejscowości, w której otrzymała intratną posadę menagera.

Problemy obecnego właściciela

Nasza bohaterka wystawiła ogłoszenia na popularniejszych portalach ogłoszeniowych, z nadzieją szybkiej sprzedaży. Jej zapał szybko zgasł, gdy odebrała kilkadziesiąt telefonów od potencjalnych klientów, w tym także agentów nieruchomości oferujących swoje usługi. Kiedy odebrała telefon w środku nocy od jednego z zainteresowanych z zapytaniem: czy za połowę ceny sprzedaży mógłby z nią zamieszkać - postanowiła poszukać wsparcia. Humorystyczne, choć może nie w środku nocy telefony potencjalnych zainteresowanych również się zdarzają. Wróćmy jednak do naszej bohaterki: odzew zaraz po wystawieniu oferty był bardzo duży, liczne spotkania i negocjacje z klientami nie przyniosły upragnionego rezultatu, czyli finalizacji sprzedaży. Nasza bohaterka postanowiła powierzyć nam sprzedaż swojej nieruchomości.

Telefon do agenta nieruchomości

Naszą  prace zaczynamy od oględzin i wyceny nieruchomości. Sugerujemy klientowi realną do uzyskania cenę sprzedaży i przystępujemy do działań promocyjnych. Profesjonalne zdjęcia, personalizowany opis nieruchomości, badanie lokalnego rynku, internetowa oraz osobista promocja oferty. Zdejmujemy z klienta konieczność kontaktu z potencjalnymi zainteresowanymi, organizowaniem spotkań i prezentacji nieruchomości oraz ewentualnych negocjacji.

Przed wystawieniem nieruchomości na sprzedaż sprawdzamy jego stan prawny, czy nie widnieją na nim obciążenia oraz czy uregulowany jest statusu własnościowy sprzedającego. Jest to niezwykle ważny aspekt naszej pracy, który  pozwala na uniknięcie ewentualnych komplikacji w przyszłości.

Kolejne problemy

W trakcie prowadzania czynności weryfikacji stanu prawnego nieruchomości napotykamy pierwszą trudność, w postaci braku ważnego dokumentu: całościowego oddania obiektu do użytkowania. Należało dotrzeć do genezy braków i  je uzupełnić. Pierwotny właściciel nieruchomości nie dopilnował wszystkich formalności, a budynek został  oddany tylko do częściowego użytkowania. W dotychczasowych transakcjach tj. darowizny i sprzedaży gotówkowej w aktach notarialny zawarte były jedynie oświadczenia  o obecności budynków na terenie działki. Być może niewiedza lub brak doświadczenia spowodował, że nieruchomość pomimo ważnych braków formalnych przechodziła z rąk do rąk.

Dochodzenie i uzupełnianie braków

Musieliśmy dotrzeć do dokumentów sprzed ponad 30 lat i dokończyć proces pełnego odbioru budowalnego nieruchomości. Udało nam się znaleźć kontakt do kierownika budowy, który ją prowadził. Wznowiliśmy protokoły odbioru instalacji elektrycznej i kanalizacyjnej. Okazało się, że całościowy odbiór budynku do użytkowania nie odbył się ze względu na niepomalowaną zewnętrzną elewację oraz brak okładzin podłogowych. Pomogliśmy klientom w realizacji braków oraz dopięliśmy formalności związane z całościowym odbiorem.

Sprzedaż

Sprzeda nieruchomości przypadła na okres jesienno – zimowym, który nie jest dobrym czasem na sprzedaż domów i działek. Dodatkowo presja czasu sprzedaży oraz duża konkurencja ofert nie sprzyjała nam w skutecznej sprzedaży. W międzyczasie kompletowania dokumentów oraz uzupełnienia braków postanowiliśmy odnaleźć wyróżniki, które cechowały nieruchomość, a które mogłyby być przewagą nad konkurencyjnymi ofertami. Przy redagowaniu ogłoszenia oraz podczas sesji zdjęciowej wyeksponowaliśmy następujące atuty:

  • bardzo dobrze wyposażony i zaprojektowany garaż dwustanowiskowy z kanałem,
  • bliskie sąsiedztwo drogi krajowej (zaledwie 40 minut od Łodzi),
  • piękny i zadbany sad jabłoniowy.

Po umieszczeniu ogłoszenia na naszej stronie, portalach ogłoszeniowy i z wykorzystaniem reklamy sponsorowanej na facebooku w przeciągu zaledwie dwóch miesięcy udało nam się odnaleźć klientów. Klienci byli zainteresowani przeprowadzką z centrum Pabianic. Do zakupu przekonała ich spersonalizowana oferta: mąż majsterkowicz zachwycił się garażem, natomiast jego żona oczyma wyobraźni rozkoszowała się wolnymi popołudniami spędzonymi w sadzie. Klienci przy zakupie nieruchomości posiłkowali się kredytem bankowym. Piszemy o tym, gdyż bank nie udzieliłby kredytu bez jednego ważnego dokumentu: całościowego oddania budynku do użytkowania.  Czas potrzebny do sprzedaży i skompletowania dokumentów zajął nam około 6 miesięcy – obydwie strony transakcji były usatysfakcjonowane, co jest jednym z ważnych aspektu naszej pracy.

Za co płacisz agentowi nieruchomości?

Jeśli dotarłeś do tej części artykułu, zapewne rozważasz skorzystanie z usług biura nieruchomości. Jak widzisz nasze wynagrodzenie, które jest pobierane dopiero przy skutecznej  sprzedaży poprzedzone jest dużym wysiłkiem  i pracą kilku specjalistów. Poza wypromowaniem nieruchomości zapewniamy bezpieczeństwo transakcji.  Jeśli jeszcze masz jakieś wątpliwości przed powierzeniem nam swojej nieruchomości– zadzwoń lub napisz. Z chęcią odpowiemy na każde pytanie.

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem