Obecnie na lokalnym rynku nieruchomości w Bełchatowie mamy do czynienia z rynkiem kupującego. Innymi słowy mamy więcej ofert sprzedaży nieruchomości niż osób, które dysponują zarówno kapitałem, jak i możliwością zakupu nieruchomości. Dla sprzedających to istotna wskazówka, z której jasno wynika: nie wszystkie nieruchomości uda się sprzedać, a przynajmniej nie teraz. Swojego nabywcę znajdą tylko te oferty, które są najatrakcyjniejsze na rynku. Tabliczka z telefonem i informacją o sprzedaży, czy ogłoszenie na portalu gratka.pl, czy olx.pl nie są już wystarczające. Poznaj 5 wskazówek, jak sprzedać szybciej nieruchomość:
Klient kupuje oczami! – sprzedaj tak, jakbyś sam chciał kupić - nie sugerujemy wykonania generalnego remontu, (choć czasem i taka sugestia się trafia, gdy oglądamy nieruchomości na sprzedaż). Jeśli sam szykujesz swoją nieruchomość zadbaj o jego wizualne aspekty. Pozbądź się (przynajmniej do zdjęć) wszelkich przedmiotów typu: ,,a bo kiedyś się przyda”. Zastawa stołowa, kolekcja szklanek lub pluszaków, nadmiar poduszek – dla Ciebie być może mają wartość sentymentalną, z punktu widzenia kupującego mogą tylko sprawiać wrażenie, że nieruchomość jest mnie przestronna i mniejsza.
Kupujący zwęszy okazję ale i inne również – klient szybko zwęszy dobra okazję w internecie, jego zapał skutecznie zostanie zgaszony gdy wywęszy coś nieprzyjemnego w mieszkaniu. Nieruchomość musi być czysta i schludna – koniec kropka. Nie ma nic gorszego niż brudnie i zaniedbane pomieszczenia lub brzydki zapach unoszący się w domu
Pokaż się – dobre jakościowe i jasne zdjęcia oraz prawidłowo sformułowane ogłoszenie. Tworząc ogłoszenie sprzedaży nieruchomości zadbaj o podanie najważniejszych informacji oraz postaraj się spersonalizować ofertę. Zastanów się z jakie aspekty lokalizacji, czy rozmieszczania pomieszczeń mogłaby skłonić potencjalnego klienta do jego zakupu. Inne potrzeby będzie miała rodzina z dziećmi, inne osoba samotna, czy starsza para emerytów. Gotowe ogłoszenie zamieść w poczytnych portalach internetowych. Nie ma sensu jednak zamieszczać od razu ogłoszenia na wszystkich dostępnych serwisach internetowych – zacznij od jednego lub dwóch i sprawdź ich skuteczność.
Sprzedajesz podczas prezentacji – nie ilość jest miarą sukcesu, a efekt w postaci sprzedanej nieruchomości. Twoja nieruchomość na sprzedaż to nie wystawa z dziełami sztuki – nie ma znaczenia czy obejrzy ją 15 osób, a finalnie nie kupi nikt. Potencjalny kupiec poświecą swój czas, bo faktycznie coś zainteresowało go w Twojej ofercie sprzedaży. Jeśli prezentacje mieszkań są bezskuteczne musisz dowiedzieć się, co jest nie tak: być może w ofercie brakuje informacji o istotnych wadach lub podczas prezentacji coś sprawia złe wrażenie. Nie musisz być urodzonym sprzedawcą, by szczerze porozmawiać z kupującym, poznać jego potrzeby i obawy przed zakupem.
Dobra cena to podstawa – większość nieskutecznych ofert sprzedaży nieruchomości, to zła cena – zbyt wysoka lub znacząco zaniżona. Kwestia ustalenia dobrej ceny nie jest sprawą prostą – złym doradca są sąsiedzi, ogłoszenia na portalach, czy zasada kupiłem za określoną kwotę plus włożyłem w remont ileś złotych, wiec suma tych wydatków powinna być dobrą ceną. Szacując cenę warto skorzystać z rady pośrednika nieruchomości lub rzeczoznawcy, możemy posiłkować się również dobrze dobranym benchmarkiem (średnimi cenami za metr kwadratowy podobnej nieruchomości). Jeśli zależy Ci na czasie możesz zaoferować nieco niższą cenę, pamiętaj jednak, że zbyt zaniżona cena może skutecznie zniechęcić potencjalnych kupujących.
Przede wszystkim zastanów się, czy chcesz sprzedać swoją nieruchomość. Z doświadczenia wiemy, że cześć sprzedających nieruchomość – świadomie lub nieświadomie sabotuje finalizację sprzedaży. Strach przed zmianą lub formalnościami – są częstą przyczyną braku ostatecznej decyzji do sprzedaży. Powyższej porady mają charakter uniwersalny – ich zastosowanie odnosi się do większości nieruchomości, choć każdą transakcję należy rozpatrywać indywidualnie, mamy nadzieję że lektura powyższego artykułu pomoże Ci lepiej przygotować się do sprzedaży. Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości – zadzwoń tel.: 535 554 416, chętnie odpowiemy na każde pytanie.